Hoog in mijn top 10 van ergernissen: dat ik ’s ochtends in mijn brievenbus geen krant, een natte krant of de verkeerde krant aantref.
Het laatste was vanochtend weer eens het geval: in plaats van de Volkskrant lag er het Dagblad van het Noorden.
Nou kan het erger, zoals onlangs, toen er een exemplaar van die walgelijke Telegraaf in mijn bus zat.
Maar toch, ik ben geabonneerd op de Volkskrant en dan wil ik geen andere krant ontvangen.
Vroeger kon je in zo’n geval een servicenummer bellen en dan werd de krant nabezorgd.
Maar tegenwoordig moet je je klacht deponeren op de site van de krant en dan wordt de abonnementsperiode met één dag verlengd: ‘Zo betaalt u alleen voor het aantal kranten dat u ook daadwerkelijk heeft ontvangen.’
Wat een gelul: ik wil niet betalen voor het aantal kranten dat ik heb ontvangen, ik wil elke dag de krant. Punt!
En daar komt bij: in dit geval missen we de zaterdagkrant met extra bijlagen en daarvoor krijgen we misschien aan het eind van de periode een maandag- of dinsdagkrant terug.
Tegenwoordig staat bij praktisch alle bedrijven de klantvriendelijkheid centraal. Maar dus niet bij de Volkskrant.
Na het online melden van de klacht ontving ik een bevestigingsmailtje. Dat eindigt met de zin: ‘Wij wensen u alvast veel leesplezier.’
Youp van ’t Hek zou zeggen: ‘Dat is humor!’